BUDAK PEREMPUAN 6 TAHUN DILARIKAN

Kuala Lumpur: Menyedari seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun tidur dalam kereta yang dilarikan mereka, sekumpulan tiga penyamun bukan saja meninggalkan kenderaan itu sebaliknya turut memaklumkannya kepada pihak berkuasa.

Dalam kejadian jam 11.50 malam kelmarin, 3 penjenayah berusia 30-an itu dilapor melarikan kenderaan Honda Accord yang ditinggalkan pasangan suami isteri di hadapan taskan di Taman Kosas, Ampang.

Namun, kumpulan penjenayah terbabit meninggalkan semula kereta itu di hadapan restoran di Jalan Genting Klang, di sini, sejam kemudian sebaik menyedari ada kanak-kanak di dalam kenderaan berkenaan.

Menurut sumber, selain meninggalkan kenderaan itu, seorang daripada penjenayah dipercayai menyamar orang awam menghubungi polis mendakwa menemui kenderaan dalam keadaan mencurigakan.

“Lelaki yang menghubungi polis itu memberitahu tempat penemuan kenderaan itu sebelum mematikan talian dan sehingga kini, lelaki itu belum ditemui,” katanya.

Katanya, dia percaya tindakan kumpulan penjenayah itu berbuat demikian adalah kerana kasihan kepada kanak-kanak terbabit.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, pihaknya menerima laporan daripada peniaga komputer berusia 34 tahun mendakwa kereta miliknya yang ditinggalkan di hadapan taska di Taman Kosas, Ampang, dilarikan seorang lelaki.

Beliau berkata, ketika kejadian, mangsa dan isterinya turun dari kenderaan mengambil seorang lagi anak mereka di taska itu.

“Pasangan itu tidak mematikan enjin kenderaan. Kami mengesan kereta itu dan kanak-kanak terbabit ditemui selamat,” katanya.


Artikel ini disiarkan Harian Metro pada : 2013/03/25


Bila korang baca berita ni kan..apa yg korang pikir..SB rasa geram sgt kt mak bapak kanak-kanak 6 tahun  tu..dah kalau gi amik sorang lg anak kt taska..sorang dahle gi amik..yg sorang tunggu ler kat kereta..dah anak tgh tidur kan..yg gi berdua-duaan masuk ke taska tu nape? kalau anak lain xde dlm kete xpelah..tp pikirlah wahai mak pak weh..tak amik iktibar diaorg nih..dah macam2 kejadian sblum ni berlaku kan..


Itu nasib pencuri tu baik hati gakle tingglkn anak dan kereta dia walaupun tinggal kt tepi jalan..mungkin dia ada anak kecil juga tuh..sbb tu perasaaan keibubapaan dia tebal..nak nak kalau dia ni jenis hati kebal jahat kejam, dicampakknya anak ko merata semata2 nk curi kereta ko ke, itu dicampak, kalau jadi cam adik Dirang tu, rogol, bunuh, bakar?? haihh..menangis tak berlagu la korang!!


SB tulis ni pun sekadar peringatan utk org lain dan diri sendiri juga!!
hulala..emo di pagi Isnin baca berita cam gini..


Bayi maut terkene bilah helikopter

Pepagi baca hmetro, terbaca berita bayi maut terkene bilah helikopter..
Duk sembang2 ngan opismate pagi tadi..kesiannya bayi tu, bapaknya juga cedera dan sedang dirawat kat hospital katanya...mesti menyesal tak sudah bapa bayi tu bawak anak dia ke majlis pelancaran rumput sintetik tu..
Baca sini 
tajam juga bilah helikopter tu..

Sekali petang ni opis ada buat pengumuman rupanya bapa dia salah seorang staff AG jugak kat seremban nun ha..

Al-Fatihah utk bayi kecil tu..kematian pasti menjemput dimana2..org tua2 ckp..nak jadi sabit aje dia bawa anak dia ke stadium tu...semoga keluarga dia tabah..

Beli Baucer GROUPON- The Manhattan Fish Market

Haritu opismate, kak lin ada sembang2 pasal dia beli baucer ni ha kat GROUPON..erm..mcm menarik ajek..SB pun check kat situ, ada lagi promosi baucer nih..cpt2 SB beli sbb mmg murah ..RM49 aje..normal price dalam RM120++, mmg berbaloi ar..lagipun sepanjang hidup ni rasanya SB x penah lagi makan sini..sbb tgk fish2 kan..igtkn sume dlm tu berasaskan fish2...hihii...skali bukan sume fish daaaa

Satu lagi sbb SB beli adalah The Manhattan Fish Market ada kat Alamanda..wohoo..kalau kene gi jauh2 ..tak kuasa SB nk beli aihhh..

SB beli baucer nih:

Tak sabar2 nk merasa keenakan makanan sini, SB ajak ler LP gi makan situ..sbenarnya tujuan di hati nak tgk juga..betul ke apa yg akan aku dapat ngan apa yg ditunjukkan kat baucer nih ekk?? Sebab kdg2 indah khabar dari rupa aje..hihi..tgk ni apa yg SB dapat mkn aritu.

Air Tropical Breeze..sedap..nyaman dan masam2 manis!!
 Starter, ntah apa namanya..roti perancis tu cicah sos ala cabonara ngan binatang tu..ntah apa nama..superb sedap!!

Garden Salad..syiokk
 Giant Fried Platter..wah..byk giler dalam , ada udang, sotong, tiram,ikan dowry, fries, dan ada NASI hokeyy!! jakun jap..sbb SB igt takde nasi rupanya ada..


Alhamdulillah...kenyang woo..byk yg tak habis..siap suh diaorg tapau wt balik..sayang pula nk tinggal situ sbb byk lg..rasanya boleh mkn 3 org nih...

kesudahannya balik la kami dlm kekenyangan...maaf ye adik2 waiter sbn terpaksa cuci lantai, sbb hadeef dah jatuhkn mcm2 mkanan kt lantai diaorg..hihihi

MIMIK MUKA SI HADEEF


Dah masuk setahun 4 bulan..
macam2 ragam dia SB dan LP tgk..alhamdulillah dialah penyeri hidup kami..
ni ha mimik2 muka dia masa tgk kamera kn nampak gambar sendiri, dia igtkan ada org ejek dia dlm tu kut..hihi

tersepitkah??

meminjam kata2 seorang kawan:

Ibarat melepaskan anjing tersepit, akhirnya kita sendiri yg tersepit semula...namun masih kene teruskan perjalanan walaupun sakit tersepit..

MOTIFF???

As Salam..hihi..skarang ni slalu je dapat ilham dan kerajinan nk menulis pada hari Khamis..nape ekk..erm.ntah..x kisah ler..janji blog tak lekat sawang kan..

Kisah pagi ni...Mr LP bjalan ke parking kete..dari jauh dah nampak Hamba Allah ni..dia ni mmg slalu bertegur sapa ngan dia..malah bekas opismate SB dulu..herm..nk dijadikan citer...biasalah pepagi kan..otak kan tgh nk ligat nk memproses data2 dgn sempurna..LP dr jauh duk mikir apa nk sembang ngn dia ni ek..takde modal pepagi ni katanya..

Mr. LP bjln lalu lah sbelah kete dia...lalu LP menyapa "panas enjin keter ke Abg A??"....dia lantas jawab.."aaah...yg baru xpelah"...LP pun blalu pergi dgn menjawab smbil tersengih mcm biasa.."haaaaa"..

Masuk kete baru LP pikir...aikkk..dia ni perli aku ke hape ek...hahahha..lawak tul LP, tapi lps LP citer kat SB cam sentap gak ler rasa...apa motif Abg A ckp gtu ek...adakah krn keter kami yg baru ckit aje dr dia tuh?? dengki kah??apakah??Padahal LP hanya menegur aje..xde niat pepe pom, kang x tegur kang lain citer lak kang..haihhhsss

Hermm...nape kene jawab gtu?? x boleh ke jawab jelah .."ye"..."haaah".. ke apa ker..lain mcm je bunyiknya pagi ni??

SB rasa ada bau bau tak sedap jer.. hishh..mls mokcik nk pikir...think positif jelah..mayb dia bru lps gaduh ngan wife(Kak S)-(bekas opismate SB gak) kut...mood x berapa elok..hihihihi..

mcm2 hal daa....

Salam Hari Khamis!!!