HAPPY BESDAY to me!!


Syukur!!!..masih bernafas untuk menikmati pertambahan usia ditahun ini...Amin
Tahun 2013  ini SB menginjak ke usia 29 tahun..

Alhamdulillah kerana masih diberi peluang utk bernafas di muka bumiMu ya Allah..Sesungguhnya SB sangat2 bersyukur di atas nikmat udara dan kehidupana yag bahagia yg SB kecapi sehingga ke hari ini..

Ya Allah, Kau murahkanlah rezekiku serta insan2 yg menyayangiku, panjangkanlah umurku dalam keimanan serta ketaqwaan, kurniakanlah hambamu ini kesihatan yang baik agar dapat menunaikan segala amanah dan tanggungjawab dari Mu ya Allah..aku bermohon agar diriku sentiasa berada di bawah lindungan serta keberkatan Mu ya Allah..


            Ucapan di atas ditujukan khas buat Mr. LP..
sbb dia x beli lg kek buat SB..tak kira dh belanja mkn..nk jugak kek..
sbb harus anda igt..yg bini kamu ni suka kek...especially cheese cake!!!

thanks abam..muahx3

SALAM ISNIN


JANGAN MENIPU..


Jangan menipu..

Sebabnya?
1) mak call, suruh balik kampung
.. rindu katanya. kita cakap tak

dapatla mak, banyak kerja minggu ni.
KITA MENIPU MAK sebab sebenarnya
kita ni takde duit.

2) adik SMS, minta topup. kita cakap
gaji belum masuk lagi, padahal duit
dah perabih bayar hutang sana sini.
KITA MENIPU ADIK sebab sebenarnya
kita ni takde duit.

3) isteri minta beli baju baru, kita
cakap tunggu hujung bulan. tup tupp..
baju entah ke mana, janji entah
kemana. KITA MENIPU ISTERI sebab
sebenarnya kita ni takde duit.

4) anak merengek, dah lama tak
berjalan. nak ajak pergi makan kat
MCD. kita cakap okey, nanti papa
bawak. bulan ke bulan, bukan takat
makan kat MCD, lalu depan MCD pun
tak. KITA MENIPU ANAK sebab
sebenarnya kita ni takde duit.

5) terserempak kawan kawan lepak kat
Starbuck, dorang panggil ajak join
sama. kita cakap ada hal urgent yang
perlu di settlekan, nanti kita datang
balik. hm, haremmmm nak datang
balik. KITA MENIPU KAWAN sebab
sebenarnya kita ni takde duit.

Nampak tak point di atas? Betapa
pentingnya D.U.I.T dalam kehidupan
seharian kita? Bila takde duit, MENIPU
je kerjanya.

BYAR HUTANG GUNA SYILING 5 SEN

Alkisah baca paper Hmetro harini...terpanggil nk menulis..herm..Erma Fatima..pengarah terkenal tu..byr hutangnya kpd Rebecca Nur Islam guna syiling 5 sen..tak tahulah mmg dikumpul syiling tu ke atau sengaja pergi tukar kat Bank Negara..yang PASTI dia berjaya TUNAIKAN JANJI dia dengan byr hutangnya!!!

Ini sebaliknya dengan manusia diluar sana...herm..hutang keliling pinggang...ckp bukan main bmulut manis..mcm2 alasan yang dibuat..mcm2 cerita rekaan yg timbul..bcakap putar belit..berselindung disebalik personaliti...JANJI HANYA TINGGAL JANJI....bcakap tak pernah jujur...herm...dan JANJI yg dibuat..terutama hutang...SESEN BERKARAT pun tak nmpak dibayarnya!!!

HErm..pepagi Khamis ni rasa geram nk marah sangat lah haiiihhh..

BERMUHASABAH DIRI..


Kadang-kadang, apabila badan asyik sakit-sakit, duit asyik tak cukup, masalah bertimpa-timpa...

* Bukan sebab Allah tak sayang..
* Bukan sebab org aniaya
* Bukan sebab santau atau kerja jin

TETAPI:...puncanya daripada diri sendiri yang tidak mengawal hati

FIKIR DALAM-DALAM..
Apabila musibah menimpa...tak perlu tuding jari kpd sesiapa, yg paling baik bertanggungjawab atas perilaku sendiri..renung dalam2..apa yg telah dilakukan..siapakah yg kita sakiti..siapakah yg kita khianati..adakah kita mengkhianati sebuah ikatan kekeluargaan?? adakah kita mengkhianati ikatan persahabatan?? dan ADAKAH KITA MENGKHIANATI nikmat yg ALLAH bg kepada KITA??

JGN SOMBONG...JGN TAKBUR...KEBERKATAN YANG DICARI...

TENUNG kembali kata2 yg kita ungkapkan..

Peringatan utk diri sendiri dan semua.......--
 feeling hopeful.