HIDUP IBARAT RODA

Dilemparkan kekesalan di dalam hati..sedang SB pun keresahan & mengalami kedukaan..ada seorg sahabat yg sedang bergelut dengan masalah kehidupan yg lagi hebat dari SB..Masha Allah..tak tahu nk mulakan dari mana...Sb takkan reveal siapa dia..cukuplah SB menyimpan kisah hidupnya disini..supaya SB dapat ingat..dia insan yg kuat pernah SB kenal...SB akan ingat dia sebagai insan yg cekal..tak dapat membayangkan jika SB berada di tempat dia..

Betul kata2 penceramah...kita jgn ingat kita shj yg ada masalah yg berat & besar..ketahuilah bahawa masih ada lagi insan yg sedang bergelut dengan masalah yg lagi besar...

Patutla kebelakangan ni, SB tak nampak dia mengemaskini status FB dia..rupanya dia sedang berduka..menghadapi masalah bisness, rakan2 sekeliling dan juga paling meruntum jiwa masalah keluarga..
SB kagum dengan dia , insan kecil molek..comel sgt..ramah..suka senyum..nampak happy& bahagi..rupanya sdg bergelut dgn banyak masalah..semuanya disembunyikan di sebalik senyuman dan keramahannya...Ya Allah..x dpt nk gambarkan..

Bergelar ibu tunggal di usia yg sangat muda..dengan 3 org anak2 syurga..dia tabah & kuat..Ya Allah mujurlah dia masih waras dan tenang menghadapi dugaan ini..Alhamdulillah syukur Ya Allah , Kau masih memelihara sahabatku ini dari buat perkara2 diluar kawalan...Ya dia akui..kekadang berfikir utk menamatkan semua ini dgn jalan mudah..tapi mujurlah syaitan kalah menggodanya..Allah masih memelihara dia..

Disaaat mencari rezeki halal utk membesarkan anak2 syurga, dugaan masalah keluarga yg bertimpa2 membuatkan dia terduduk seketika. Kereta, rumah, bisness, kasih syg..hilang sekelip mata...Kuat sungguh dugaan yg Allah berikan kpd dia...Lantas akhirnya dia mengambil keputusan membawa diri ketempat yg SB pun tidak diberitahu..mencari kekuatan di tempat baru dimana tiada siapapun yg mengenali dia..sehelai sepinggang..sehingga menemui kekuatan yg baru untuk bangkit semula.

Di saat SB menulis ini...dia masih di sana..di tempat itu, kekuatan & ketenangan harus dicari utk mempersiapkan diri menghadapi kemungkinan ranjau yg pasti akan lagi mencabar..dengan hati hancur dek kerana rindukan anak2..semoga ketenangan yg Allah beri kpdNya..

SB hanya mampu memberi semngat dan dorongan kpdnya...bantuan kewangan yg SB tawarkan..ditolak kerana sayangkan persahabatan ini...Sb sgt respect dia...
Sabarlah sayang...Allah menguji hamba2Nya yg mampu...Allah tahu kamu mampu hadapi...Allah tahu kamu kuat..Allah dtgkan kepahitan ini sesungguhnya utk kamu mengecap KEMANISAN akan datang...pasti...InshaAllah syg...hapuskan airmatamu...leraikan kedukaanmu..

Ku pasti selitkan doaku buatmu sahabat..walau dimana kau berada,...semoga kau sentiasa dilindungi Allah.

kau pasti temui bahagiamu sahabat..Insha Allah..sekarang kau berada di bawah...suatu hari pasti kau akan berada di atas...HIDUP IBARAT RODA YG BERPUSING...

Aku Spek Biru Berwajah Baru

Adiossaaa!!

Sejak penubuhan belog yg tak seberapa ni, seingat SB tak pernah lg SB tukar wajah dia..tahun 2015 , ,azam baru, semangat baru, kerajinan yg baru...SB telah menukar wajah belog AKU SPEK BIRU NI...

Haaa...barulah BIRU...kihkihhh

Ni wajah lama :-


Sekarang dh nampak BIRU kan???

Semangat dan Azam tahun 2015

NAK RAJINKAN DIRI MEMBELOG..

InshaAllah..

MIMPI MAINAN TIDUR??

Saje SB nak coretkan kat sini..supaya ingatan tak lupa apa jua mengenai Arwah Ayah..

Suatu petang aku tertidur ngan dak Hadeef, Sb belum solat Asar tapi mata ni bagai digam-gam payah nak celik..peram lagi sampai bermimpi....................

"SB & Hadeef mcm naik motor ronda2..pastu ternampak ramai org berbaju putih, berkopiah, berpelikat, bertelekung beratur menuju ke Masjid, dicelah2 org ramai tu tetiba SB ternampak Arwah Ayah..Arwah jalan straight je ke depan, tak toleh mana2..motor SB terlajak, SB pusing balik dan panggil Arwah Ayah..siap bergerak beriringan..tapi Arwah Ayah jalan kedepan je tanpa menoleh..."
gambar sekadar hiasan

Tak lama kemudian SB tersedar dari tidur, tengok jam pukul 6.30ptg..
owhh herm..mungkin mimpi ni nak suruh aku bangun tunaikan solat Asar...ALHAMDULILLAH...

Terima kasih Ya Allah ..sbb hadirkan Arwah dalam mimpi..terubat rindu..Alhamdulillah..